zondag 4 april 2010

Schoenen Dilemma

Met Stoere Marloes heb ik regelmatig goede gesprekken over de wereld, het milieu en wat we eraan kunnen doen. Consuminderen is een van de makkelijke opties. Lijkt makkelijk mag ik toevoegen.
En dan kom je op schoenen. Hoeveel schoenen heeft een meisje echt nodig? Wij dachten twee paar. Een voor door de week en eentje voor op zondag. Ik heb veel meer schoenen dan dat. En dus kocht ik geen nieuwe. Consuminderen op zijn best.
Maar sinds ik steunzolen draag, pas ik nog maar twee paar schoenen. En dat zijn winterschoenen. En toen vorige week de zon begon te schijnen, wist ik het zeker, mijn laarzen kan ik niet lang meer aan. Ik heb echt nieuwe schoenen nodig. En dat is helemaal niet makkelijk. Ik ben een aantal winkels langs geweest, maar geen van de schoenen die werden verkocht, kwamen overeen met het plaatje in mijn hoofd. De meeste schoenen die je met steunzolen aankunt worden gemaakt voor mensen die steunzolen dragen. En die zijn meestal wat ouder dan ik. Laten we het daarop houden.
De consuminderaar in me vroeg zich af of ik echt wel nieuwe schoenen nodig had...
Totdat ik deze schoenen zag.

Liefde op het eerste gezicht. Ik had het zwaar, want ze waren er in groen en rood. Na lang nadenken werd het rood. Ik vind ze prachtig. Toen ik thuiskwam heb ik toch eens de website van dit merk bekeken. En toen bleek dat ik de mooiste eco-schoenen had gekocht die er zijn. (Ik heb het type Organico). De consuminderaar in mij keek een beetje zuur. Maar het meisje en de milieubewuste glimlachen hard. Schoenen van El Naturalista kan ik iedereen aanraden!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten